Is jouw website een online visitekaartje of haalt hij klanten binnen?

Menno van Paassen
18 maart 2020

Zie jij je website als online visitekaartje? Dan zit je echt verkeerd! Een website is namelijk zoveel meer dan alleen een locatie voor je contactgegevens. Er zijn zoveel verrassende mogelijkheden die je kan inzetten bij je website.

Er zijn veel bedrijven die hun website zien als alleen hun online visitekaartje. “Ik wil dat website bezoekers gemakkelijk de locatie van mijn bedrijf kunnen vinden” of “Ik wil dat website bezoekers gemakkelijk mijn email adres of telefoonnummer kan vinden”

Deze gedachte is echt zonde voor je website! Je kan er namelijk zoveel meer uit halen dan alleen het verstrekken van je contactgegevens. Door strategisch na te denken over het doel en een oplossing daarvan kan je website een verlenging van je bedrijf worden.

Wanneer je dit goed inzet, kan je website vanzelf klanten binnen gaan halen, zonder dat je daar iets voor hoeft te doen! Maar hoe doe je dat dan? Hoe haal je klanten binnen via je website?

Hoe kan je je website inzetten?

Dat is de vraag die iedereen probeert te kraken. Wanneer je dit goed lukt zal je zien dat de klanten vanzelf binnen komen. Er zijn verschillende factoren die invloed kunnen hebben op het binnenhalen van klanten. Een aantal dingen die je kan inzetten om meer uit je website te halen zijn:

  • Autoriteit uitstralen door je klanten in beeld te brengen of het aantal jaren ervaring te communiceren.
  • Focus leggen op het probleem van de bezoeker, niet op jouw oplossing.
  • Maak van je website een verhaal, breng je bezoekers mee in jouw dienst of product en overtuig ze over te gaan op aanschaf.

 

Naast het binnenhalen van nieuwe klanten zijn er nog veel andere doelen die je voor je website kan stellen, zo kan je jezelf ook nog richten op de volgende doelen:

  • Meer nieuwsbrief inschrijvingen
  • Meer naamsbekendheid
  • Meer donateurs
  • Meer personeel werven
  • Meer e-book downloads
  • Meer verkopen van producten door middel van een webshop
  • Direct een afspraak maken met je potentiële klanten

Maak van je website een marketing machine!

Het effect van je website heb je zelf in de hand! Hoe benader jij je website? Als een online visitekaartje? Dan zal dit ook het effect van je website zijn. Je bezoeker merkt dit ook en daarna ben je ze dus vaak weer kwijt. Wanneer je je website inzet als online marketing- en verkoopmachine zal dit veranderen. Door deze benadering zal je website ook echt geld gaan opleveren. Dat begint dus al bij de juiste benadering van je website. Als marketing- en verkoopmachine dus.

Meetbaar

 

Daarnaast is een ander groot voordeel van je website dat deze meetbaar is! Je kan je website koppelen aan Google Analytics en Google Search console. Hierdoor krijg je beschikking tot heel veel interessante data. Welke van uw diensten of producten wekt het meeste interesse bij je klanten? Statistieken kunnen je precies vertellen hoeveel bezoekers er op een website zijn geweest, welke pagina’s ze hebben bezocht en bijvoorbeeld een percentage tonen dat heeft geconverteerd. Aan de hand van deze gegevens weet je of je op de juiste koers bent of dat jij je strategie wat moet bijspijkeren.

Hoe zie jij je eigen website? Zie jij de website van je bedrijf nog als een visitekaartje? Of denk je dat je nu iets aan je website moet aanpassen? Laat het me horen via een berichtje! Ik ben erg benieuwd naar je mening!

Ben je benieuwd hoe jouw website voor jouw bedrijf resultaat op kan gaan leveren? Neem dan gerust contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken! Ik ga graag het gesprek aan om jouw bedrijf naar het volgende level te tillen!

Wilt u uw gedachten delen over dit bericht?

Neem vandaag nog contact met mij op om uw ideeën te bespreken!