4 Tips om van een bezoeker een klant te maken!

Menno van Paassen
21 juli 2020
Heel veel websites bezoekers! Wie wilt dat nou niet? Ondernemers zweren bij veel website bezoekers. Alles wat je doet is er voor zorgen dat er meer bezoekers naar je website toe komen. Adverteren, social media, google ads en ga zo maar door!

 

Maar als die bezoekersaantallen van je website eindelijk oplopen, komen daar dan ook klanten uit? Hoe maak je nou van een bezoeker een klant? Of in ieder geval, een nieuwe lead. Hier zijn 4 verschillende tips waardoor jij van je website bezoeker een klant kan maken.

 

1. Landingspagina’s
Een website bestaat natuurlijk uit veel verschillende pagina’s, allemaal met hun eigen onderwerp. De een gaat over jouw bedrijf, je contact, je diensten pagina en ga zo maar door. Maar hoe kan je een bezoeker overtuigen van jouw dienst als hij iedere keer afgeleid wordt door al die andere pagina’s?

Door gebruik te maken van een landingspagina voor een specifieke dienst of product kan je je bezoekers gemakkelijker overtuigen. Je kan namelijk gericht zoeken naar de doelgroep die geïnteresseerd in dat product naar die pagina sturen.

Zodra die bezoeker dan op je landingspagina is beland probeer je hem niet gelijk je product te verkopen. Maar je wilt hem eigenlijk een verhaal vertellen. Druk op de zere plek van de klant en bied jouw product als oplossing! Dit kan je versterken met reviews of testimonials over jouw product of dienst.

Hierdoor gaat je bezoeker geloven in jouw product of dienst en kan je ze uiteindelijk overhalen tot actie!

 

2. Waarde geven
Voordat je een klant binnen kan halen, kan je hem ook alvast wat gratis waarde geven. Jij hebt natuurlijk heel veel kennis over jouw markt, en kan je potentiële klant daar best al een beetje mee helpen. Wanneer je je bezoeker wat gratis waarde kan geven, laat je zien dat jij er echt verstand van hem. Je kweekt goodwill op waardoor je bezoeker ook eerder wat aan jou terug geeft.

Hierdoor kan je de bezoeker overtuigen van jouw expertise en haal je hem gemakkelijker binnen als nieuwe klant!

 

 

3. Aandacht
Het is heel belangrijk om de aandacht te behouden van je bezoeker. Zorg dat ze bij je blijven en dat je ze kan leiden naar jouw call to action toe. Laat overbodige elementen weg, zijbalken en onnodige knoppen.

Probeer de aandacht vast te houden door elementen te animeren. Door subtiele bewegingen toe te passen blijft het oog gefocused op jouw pagina en kan je de aandacht vast houden!

 

4. Schrijf pakkende teksten
Pak je bezoekers helemaal in met jouw teksten! Maak jij gebruik van lange lappen saaie tekst? Dan ben je je website bezoeker snel kwijt. Vertel jouw bezoeker precies wat ze willen weten en houd onnodige informatie weg.

Daarnaast kan je je teksten opdelen in korte alinea’s, allemaal met hun eigen subtitel. Hierdoor kan de bezoeker zelf kiezen welk stukje tekst hij leest. Schrijf daarnaast ook zoals je praat. Dit leest voor je bezoeker een stuk lekkerder! Laat ingewikkelde vaktermen maar achterwege, want daarvan weten je bezoekers toch niet wat ze betekenen. Houd het simpel en toegankelijk!

 

Ik hoop dat je wat hebt aan deze conversie tips! Pas ze toe en probeer van zoveel mogelijk bezoekers een (potentiële) klant te maken! Wil je een website laten maken om meer klanten te krijgen? Dat kan, neem gerust contact met mij op.

Dit artikel is geschreven door:

Menno van Paassen

Als freelance designer werk ik voor middel grote bedrijven. Ik ontwerp en ontwikkel strategische website’s.